Kenzo strikt Felipe Oliveira Baptista als creatief directeur

Felipe Oliveira Baptista tijdens een catwalkshow voor Lacoste. © Getty Images

Amper zes dagen na de laatste catwalkshow van Humberto Leon en Carol Lim staat Kenzo met een opvolger klaar. De 44-jarige Felipe Oliveira Baptista wordt de nieuwe creatief directeur bij het modelabel.

Midden juni raakte bekend dat het Amerikaanse ontwerpersteam Humberto Leon en Carol Lim na acht jaar een streep wilde trekken onder hun carrière bij Kenzo om zich te concentreren op hun eigen merk, Opening Ceremony. Het duo werd in 2011 aangesteld als creatief directeur en gaf het merk een duidelijk signatuur. Denk bijvoorbeeld aan de opvallende prints, de terugkerende tijger en de bekende grote ogen.

1.0’I ❤ KENZO Capsule’ is highlighting the iconic Eye– Celebrate love with the limited edition of this blue sweatshirt.

Tap now top shop 📸 by @priscilliasaada
#KENZOLoverskenzohttps://www.instagram.com/kenzo1813035321969816124708001947_181303532Instagramhttps://www.instagram.comrich658

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten
https://scontent-vie1-1.cdninstagram.com/vp/7f036bd87d7f412b9cc9e434c9ea8c82/5DC47888/t51.2885-15/sh0.08/e35/p640x640/50124784_545622545951747_8383074220726086595_n.jpg?_nc_ht=scontent-vie1-1.cdninstagram.com640800

Bij Kenzo moesten ze niet lang zoeken naar een opvolger. De 44-jarige Portugees is acht jaar aan de slag geweest bij Lacoste, waar hij al meteen controverse veroorzaakte. Hij was namelijk de eerste ontwerper die het bekende krokodillen-logo achterwege durfde te laten. ‘Niemand wil met tien krokodillenlogo’s op zijn kleding rondlopen. Het imago van Lacoste is sterk genoeg om ook zonder krokodil herkenbaar te zijn’, verklaarde hij. De sterk stijgende verkoopcijfers bewezen zijn gelijk. Daarvoor deed hij ervaring op bij Cerruti en Christophe Lemaire.

Kenzo, dat in de portefeuille zit van de luxegroep LVHM, werd in 1970 opgericht door de Japanse ontwerper Kenzo Takada. Van Baptista wordt verwacht dat hij het label een nieuwe impuls geeft en de jaarlijkse omzet van zo’n 400 miljoen euro verder doet stijgen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content