Karl Lagerfeld start nieuw betaalbaar label

© reuters

Karl Lagerfeld – ook bekend als Mr. Labelfeld – gaat zijn eigen betaalbaar kledinglabel voor vrouwen uitbrengen.

Karl Lagerfeld – ook bekend als Mr. Labelfeld – gaat zijn eigen betaalbare kledinglabel voor vrouwen uitbrengen.

Op 25 januari lanceert Lagerfeld zijn nieuwe label online op Net-A-Porter. Honderd verschillende kledingstukken omspannen avond- en dagkledij, waaronder tijdloze zwarte kleedjes en zilveren jeans. De prijzen van de nieuwe collectie, geĆÆnspireerd op rock-‘n-roll, beginnen al bij 60 euro en lopen op tot 450 euro.

“Het is mijn smaak en stijl van het moment en bovendien weerspiegelt het hoe ik denk dat veel mensen vandaag gekleed willen worden”, vertelt Lagerfeld aan modemagazine WWD. “Ik wil gewoon niet te dure kleding uitbrengen die mensen misschien aanspreken en willen dragen. Dat was al een geruime tijd mijn concept, maar mijn zakenpartners in het verleden wilden altijd als Chanel en Fendi zijn.”

Tijdelijke boetieks

Hoewel de collectie initieel online wordt gelanceerd (eerst op Net-A-Porter en daarna op Karllagerfeld.com) zijn er ook plannen om specifieke winkels te openen en tijdelijke boetieks.

Een lanceringsevenement is voorzien op 25 januari tijdens de Couture Week in Parijs. Dan zal de zilverharige ontwerper naast de nieuwe betaalbare lijn nog een andere collectie onthullen, Karl Lagerfeld Paris. Deze nieuwe collectie zal geproduceerd en verdeeld worden door het Italiaanse Ittierre SpA en zal voor het eerst in de winkels liggen tegen de herfst van 2012.

Vincent Fobelets

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content