Karl Lagerfeld, de grootste workaholic in de modewereld

Niet alleen leidt ‘Kaiser Karl’ drie modehuizen -Chanel, Fendi en zijn eigen naamlabel- hij houdt er nog een dozijn andere activiteiten op na.

De grootste workaholic in de modewereld? Dat moet ongetwijfeld Karl Lagerfeld zijn. Niet alleen leidt ‘Kaiser Karl’ drie modehuizen -Chanel, Fendi en zijn eigen naamlabel- de krasse zeventiger houdt er nog een volle agenda andere activiteiten op na, waarbij hij regelmatig de grenzen van het moderijk overschrijdt.

Regisseur, acteur en speelgoedmakerMet zijn accessoirelijn voor Hogan bleef hij nog enigszins binnen zijn core business. Ook zijn ‘Lightbox’, een pop-upkapsalon voor Schwarzkopf dat op 16 april de deuren opent in Düsseldorf, ligt in de lijn der glamour. Maar de regie van een reclamespot voor roomijsfabrikant Magnum toch al een stuk minder. Nog even verder terug spoelen tot december 2010: Lagerfeld acteert in een tv-spot voor Volkswagen. April 2010: Lagerfeld tekent een Diet Coke flesje met zijn eigen silhouet. 2009: Les Ateliers Ruby kunnen uitpakken met motorhelmen van Lagerfelds signatuur. 2008: Even wordt Lagerfeld speelgoedmaker wanneer hij een mini-versie van zichzelf ontwerpt in de vorm van een Steiff beer. Het beertje droeg het kenmerkende zwarte pak en zonnebril (een beetje om kindertjes bang te maken).

‘Wat we zelf doen, doen we beter’En oh, vergeet Annie Leibovitz , Mert Alas en Marcus Pigott, wat we zelf doen doen we beter, denkt Lagerfeld. En dus kruipt hij regelmatig achter de camera om zelf de campagnefoto’s voor zijn eigenste Chanel te schieten.

‘Niemand wil ronde vrouwen’Uitgeput? Lagerfeld nog lang niet. Hij draaide ook de twee documentaires ‘Signé Chanel’ en ‘Lagerfeld Confidential’. En met regelmaat van de klok vindt hij de tijd om zijn licht te laten schijnen over de actualiteit en controversiële uitspraken te doen. Waarvan “niemand wil ronde vrouwen zien op de catwalk” ongetwijfeld de meest beruchte is.

Onder drukNa het Galliano-schandaal ontstond een debat over het feit dat de toptalenten in de mode misschien wel onder te hoge druk staan. Benieuwd wanneer er bezwarende filmpjes van Lagerfeld opduiken.

Ann Heylens.

Bron: The Telegraph.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content