In beeld: campagne van Marc Jacobs met Instagram-modellen

Voor zijn nieuwste najaarscampagne zocht Marc Jacobs modellen via Instagram. Uit de 70.000 inzendingen werden negen gelegenheidsmodellen geselecteerd. De modeshoot werd op de plaat vastgelegd door David Sims en oogt fris en kleurrijk.

Voor zijn nieuwste najaarscampagne zocht Marc Jacobs modellen via Instagram. Uit de 70.000 inzendingen werden negen gelegenheidsmodellen geselecteerd. De modeshoot werd op de plaat vastgelegd door David Sims en oogt fris en kleurrijk.

Marc Jacobs gooide het over een andere boeg voor zijn nagelnieuwe campagne voor Marc by Marc Jacobs. Katie Hillier en Luella Bartley, hoofdontwerpers van dit label, en Marc gingen in april op zoek naar modellen via Instagram en Twitter. De oproep creëerde heel wat buzz en onder de hashtag #CastMeMarc werd het internet overspoeld met foto’s van ‘gewone’ mannen en vrouwen die de ambitie koesteren om model te worden.

‘Het leek me een fantastisch idee, want casten via Instagram is cool, eigentijds en sterk,’ vertelde Marc Jacobs aan WWD. ‘We wilden dat de reclamebeelden barsten van jeugd en energie. We hopen dat ze fris zijn en de geest van de collectie vatten,’ aldus Marc Jacobs.

David Sims kroop achter de camera, Peter Miles stond in de voor de layout en de Instagramcast deed de rest. Het resultaat sluit aan bij de hedendaagse sociale levensstijl die jongeren erop nahouden: kleurrijk, dynamisch, speels, uniek en stijlvol.

In augustus verschijnt de volledige campagne, maar de ontwerper loste alvast enkele beelden die je hierboven kan ontdekken. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content