‘Ik Koop Belgisch’ campagne nu ook nationaal met ‘J’Achète Belge’
Flanders DC slaat de handen in elkaar met MAD (Brussels Fashion and design platform), WBDM (Wallonie-Bruxelles Design Mode) en Creamoda om hun ‘Ik Koop Belgisch’ campagne nationaal uit te dragen met de toevoeging van ‘J’Achète Belge’.
Al sinds 2015 zet Flanders DC lokaal talent in de kijker aan de hand van hun ‘Ik Koop Belgisch’ campagne. Met stickers op de winkelruiten en de hashtag #ikkoopbelgisch zetten ze Belgische mode in de spotlight. Hier komt voortaan ook het Franstalige luik ‘J’Achète Belge’ (#jachetebelge) bij.
Het initiatief wordt al uitgedragen door de talrijke winkels die Belgische merken verkopen en door de merken zelf, om bewustzijn te creëren bij het publiek over welke merken Belgisch zijn.
Toch is er nog werk aan de winkel. Uit onderzoek van de Belgische modefederatie Creamoda blijkt dat maar liefst acht op de tien mensen niet weten welke merken Belgisch zijn.
De droom van de initiatiefnemers is dat de Belgische bevolking ambassadeur wordt van eigen mode- en designmerken. Speur dus in de winkelstraat of online naar de Ik Koop Belgisch of J’Achète Belge logo’s en steun de lokale economie en Belgisch talent. (LP)
Meer info op Ikkoopbelgisch.be en Jachetebelge.be. p>
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier