Hoe één accessoire de omzet van Valentino verdubbelde

© Sincerely Jules

De Rockstud-lijn van Valentino is niet enkel de favoriet van zowat alle streetstylesterren: ook het modehuis zelf drukt deze schoen stevig tegen de borst.

Wie kent ze niet, de Valentino Rockstud schoentjes, veelvuldig gekiekt op menig fashion week en volgens lifestylemagazines al vijf jaar op rij dé must-buy van het Italiaanse modehuis. Een commando dat de lezers trouw opvolgen zo blijkt, want in een interview met Style.com maakten creatief directeurs Maria Grazia Chiuri en Pierpaolo Piccioli bekend dat de schoen sinds de lancering in 2010 de omzet van Valentino verdubbeld heeft. In 2014 zag het modehuis de cijfers met 36% stijgen, nog steeds met dank aan de met studs voorziene schoen.

“Toen we bij Valentino begonnen waren we geobsedeerd om een weloverwogen stijl neer te zetten”, aldus Chiuri aan Style.com. “We willen nooit iets creëren dat maar één seizoen relevant blijft, we willen een tijdloze look meegeven aan onze klant. Alles wat dit modehuis op de markt brengt heeft als doel een bepaalde wereld te scheppen, een wereld waar je onmiddellijk Valentino in kan herkennen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content