H&M blikt terug op 10 jaar designersamenwerkingen

© Twitter

H&M viert een decennium aan samenwerkingen met bekende modeontwerpers met een boek. Ook volgt er een retrospectieve in de flagship store in New York.

H&M viert een decennium aan samenwerkingen met bekende modeontwerpers met een boek. Ook volgt er een retrospectieve in de flagship store in New York.

Het is tien jaar geleden dat Karl Lagerfeld vriend en vijand verbaasde met een samenwerking met de Zweedse modeketen H&M. Sindsdien wist H&M heel wat bekende namen te strikken, waaronder Donatella Versace, Roberto Cavalli, Stella McCartney, Viktor & Rolf en Isabel Marant.

Heel gezond

‘Goedkoop is niet meer cheap dankzij deze samenwerkingen,’ vertelt Karl Lagerfeld in het terugblikkende boek. ‘Daarom moeten modemerken ook heel wat meer moeite doen en dat vind ik erg gezond,’ aldus de ontwerper. ‘Ik had nooit verwacht dat het zo’n succes zou zijn,’ wijdt hij uit.

Het boek met al deze indrukwekkende samenwerkingen wordt gelanceerd op 6 november, in tandem met de collectie van Alexander Wang voor H&M. Het modeboek zal 9.90 euro kosten en 25 procent van de opbrengst gaat naar UNICEF. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content