Handtassenlabel uit Taiwan brengt ‘cartoontassen’ tot leven

De handtassen van ‘Jump From Paper’ lijken uit een cartoon te komen, maar toch zijn ze echt. Het label uit Taiwan gebruikt een techniek waardoor de tas het uitzicht heeft alsof we er naar kijken in 2D, maar eigenlijk is de tas driedimensionaal en kunnen we ze gebruiken in het dagelijkse leven.

De handtassen van ‘Jump From Paper’ lijken uit een cartoon te komen, maar toch zijn ze echt. Het label uit Taiwan gebruikt een techniek waardoor de tas het uitzicht heeft alsof we er naar kijken in 2D, maar eigenlijk is de tas driedimensionaal en kunnen we ze gebruiken in het dagelijkse leven.

Twee ontwerpsters uit Taiwain hadden een zot idee, tassen maken die er uitzien als 2D-tassen, en veroveren nu stilaan de wereld met hun ludieke handtassen. Wanneer we de campagnefoto’s bekijken, lijkt het wel alsof de tassen er achteraf in Photoshop werden bijgetekend. Maar niets is minder waar: deze tassen bestaan écht.

‘Jump From Paper’ is het geesteskind van ontwerpsters Chay en Rika, die zochten naar een bepaalde speelsheid in tassen en met hun label ook een soort van kinderlijke fantasie willen realiseren. En dat is hun gelukt. Nadat ze de fashionista’s uit Azië al wisten te veroveren, maakt nu de rest van de wereld kennis met deze ludieke handtassen.

Er is een collectie voor mannen én vrouwen, maar beiden zijn doorspekt met dezelfde filosofie: 2D-tassen uitbrengen met opvallende kleurtjes en vormen (en die bovendien getekend lijken), waardoor je een soort ‘cartoonesk’ -effect krijgt, maar ze ook op de markt brengen als effectieve gebruiksvoorwerpen. Een tas van ‘Jump From Paper’ ziet er niet alleen onwijs cool uit, maar je kan er ook effectief mee over straat lopen én gebruiken als handtas.

De prijzen voor een handtas van ‘Jump From Paper’ schommelen tussen 30 euro voor een kleine tas en 150 euro voor een groot exemplaar. Daarnaast zijn er ook enkele ‘limited edition’-tassen, waaronder de modellen ‘Ballerina’ en ‘Swing-Swing’ die beiden geïnspireerd zijn op retro. Momenteel is het label verkrijgbaar in 25 landen over de hele wereld, maar fans van deze speciale handtassen kunnen ook terecht op de website van het label, waar de tassen verkocht worden. (LVR)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content