Greatest hits van Marc Jacobs

Marc by Marc Jacobs bestaat dit jaar tien jaar. Een jubileum dat de Amerikaanse designer viert met een Greatest Hits Collectie.

Marc by Marc Jacobs bestaat dit jaar tien jaar. Een jubileum dat de Amerikaanse designer viert met een Greatest Hits Collectie. De meest populaire items uit de mannen- en vrouwencollecties van de afgelopen tien jaar maken hun come back en hangen in de lente volgend jaar in de winkels.

De tweede lijn van Marc Jacobs wordt momenteel verkocht in 161 boetieks verspreid over de hele wereld en kende een exponentiële groei. Maar oorspronkelijk kwam het project toch wat moeilijk uit de startblokken, vertelt ceo Robbert Duffy. “Ik ben blijven aandringen op het opstarten van een tweede lijn bij Mr. Arnault [Bernard Arnault, chairman en chief executive officer bij de groep LVMH]” vertelt Duffy WWD. “De meeste mensen bij LVHM begrepen het project niet: LVHM is immers een luxegroep, dat is wat ze doen en dat doen ze ook erg goed. Er was binnen LVHM dan ook veel tegenstand ten opzichte van de nieuwe lijn. Ik moest het project voorleggen aan iedereen onder Arnault en stuk voor stuk zeiden ze nee.”

Tijdens een gesprek onder vier ogen kon Duffy Arnault toch overtuigen. Wat Duffy zo zeker van zijn stuk maakte, waren de mogelijke jonge klanten. Tieners en jonge volwassenen bleken Marc Jacobs duidelijk goed te kennen, omdat ze hem op foto gezien hadden met muzikanten en bands als Sonic Youth en Nirvana. En Duffy’s inschatting bleek juist.

HV/AH.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content