G-Star lanceert allereerste brillencollectie

© G-Star

Het Nederlandse denimlabel, bekend om zijn stoere collecties, lanceert voor het eerst een eigen brillencollectie. De brillen zijn net als alle andere G-Starlooks erg edgy met oog voor detail én constructie.

Het Nederlandse denimlabel, bekend om zijn stoere collecties, lanceert voor het eerst een eigen brillencollectie. De brillen zijn net als alle andere G-Starlooks erg edgy met oog voor detail én constructie.

De filosofie van het modemerk luidt als volgt: ‘Just the Product’. Het product en het vakmanschap spelen de hoofdrol. Daarom werd er bewust gekozen om dit idee ook te vertalen naar hun gloednieuwe brillencollectie. Het startpunt was de authentieke pilotenbril met de vlakke lens, honderd jaar geleden een beperking in het productieproces, nu een unieke look.

Wie een kledingstuk van G-Star in zijn handen had, weet dat het label een erg industriële feel heeft. Details zoals knoopjes, labels en ritsen worden net in de verf gezet in plaats van ze subtiel aan te brengen. Dit is ook het geval bij de brillencollectie. De schroefjes van de zonnebrillen en de gewone brillen werden duidelijk aangebracht. De code, die normaal gezien aan de binnenzijde te vinden is, staat langs de buitenkant op de bril.

Bovendien koos G-Star resoluut voor een vlakke lens. De modemerk speelt dus met de grens tussen verleden en toekomst, erfgoed en innovatie. Want in het begin van vorige eeuw werden de eerste pilotenbrillen gemaakt van plat geslepen glas. Deze keuze was puur om praktische redenen gemaakt. Nu geeft die authentieke look net een modern kantje aan de brillen. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content