Exclusief: Girl power in de nieuwe Dior AW17-18 campagne
Bekijk hier als eerste de nieuwe campagne voor de najaarscollectie van Dior mét beelden achter de schermen.
Maria Grazia Chiuri’s visie voor het komende najaar is er eentje in donkerblauw en het lijkt waarschijnlijk dat we haar daarin zullen volgen. Marine is immers zachter en interessanter dan zwart maar toch veelzijdig en opvallend genoeg om het nieuwe uniform te worden van de modebrigade. Een balans tussen het ruwe denim van de working class en koninklijk fluweel.
Om deze collectie in een campagne te vervatten deed Chiuri opnieuw beroep op de Franse fotografe Brigitte Lacombe. Lacombe is bekend voor haar beelden van beroemdheden, voornamelijk behind-the-scenes foto’s van Hollywoodsterren. Zo legde ze Kate Winslet, Leonardo DiCaprio en Meryl Streep al vast op de gevoelige plaat. Ze wordt geprezen voor haar talent om de mensen achter de celebrity’s te tonen, en ook voor deze campagne geeft ze de vaak afstandelijk ogende catwalkmodellen meer diepgang.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Onder meer Chiuri’s lieveling en ietwat androgyn ogende Ruth Bell, maar ook de rozeharige Fernanda Ly, en de actieve feministe Adwoa Aboah werden voor de lens gehaald. Het donkerblauw zorgt voor een zekere uniformiteit die hun uitgesproken persoonlijkheden en kenmerken extra in de verf zet. Voor Chiuri is het belangijk dat ‘haar’ vrouwen, zij het op de catwalk of op een metershoge billboard, een unieke persoonlijkheid, kracht en vrouwelijke trots uitstralen, een sentiment dat ze ook verwerkt in al haar collecties voor Dior.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier