Escada wil opnieuw markt veroveren

© epa

Het Duitse modeconcern Escada is vast van plan de markt opnieuw te veroveren.

Escada, het Duitse merk dat in de zomer van vorig jaar de boeken neerlegde en enkele maanden later werd overgenomen door de Indiase familie Mittal, is vast van plan de markt opnieuw te veroveren. De opening van een winkel in München moet een nieuwe start vormen, zo kondigde CEO Bruno Sälzer aan. Er staan komend jaar 70 winkelopeningen op de agenda, waarvan 50 eigen winkels en 20 via franchisenemers. Nog dit jaar gaan de eerste 10 nieuwe boetieks open.

Voor de reeks winkelopeningen heeft Escada een bedrag van 20 miljoen euro gereserveerd. Daarvan is 40 procent bedoeld om te besteden in Europa. Verder komen er ook nieuwe filialen in de Amerika en Azië.

De exclusieve mode van Escada was vooral in de jaren ’80 enorm populair. Onder andere Lady Di verscheen wel eens in Escada. Maar de afgelopen jaren moest het label vechten om het hoofd boven water te houden. Het luxueuze modemerk kwam flink in de problemen te zitten na een verlies van 70,3 miljoen euro en een terugval van 15 procent van de omzet in het jaar 2007-2008. Maar eigenares Megha Mittal hoopt het tij nu te keren.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content