Eerste looks van Karl Lagerfelds betaalbare lijn

Op 25 januari lanceert Karl Lagerfeld zijn eerste ‘betaalbare’ kledinglijn. Bekijk hier al enkele looks.

Op 25 januari lanceert Lagerfeld zijn nieuwe label online op Net-A-Porter. Honderd verschillende kledingstukken omspannen avond- en dagkledij, waaronder tijdloze zwarte kleedjes en zilveren jeans. De prijzen van de nieuwe collectie, geïnspireerd op rock-‘n-roll, beginnen al bij 60 euro en lopen op tot 450 euro.

“Het is mijn smaak en stijl van het moment en bovendien weerspiegelt het hoe ik denk dat veel mensen vandaag gekleed willen worden”, vertelt Lagerfeld aan modemagazine WWD. “Ik wil gewoon niet te dure kleding uitbrengen die mensen misschien aanspreken en willen dragen. Dat was al een geruime tijd mijn concept, maar mijn zakenpartners in het verleden wilden altijd als Chanel en Fendi zijn.”

Hoewel de collectie initieel online wordt gelanceerd (eerst op Net-A-Porter en daarna op Karllagerfeld.com) zijn er ook plannen om specifieke winkels te openen en tijdelijke boetieks.

Vincent Fobelets

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content