Een Madonna op uw neus

© Steven Klein

Madonna heeft een zonnebrilcollectie ontworpen voor Dolce & Gabbana.

Deze lente prijkt ze al levensgroot op de reclameaffiches van Dolce en Gabbana, maar enkel mooi zijn en zwijgen is natuurlijk niet aan Madonna besteed. De 51-jarige popdiva is dan ook zelf aan het ontwerpen geslagen voor het Italiaanse modeduo. Het resultaat: een zonnebrilcollectie.

Madonna ontwierp zes modellen, gaande van plastic ogende zwarte retrobrillen tot gouden en zilveren metalen monturen. Bij elk exemplaar is het logo “MDG” op de arm gebrand . Ze stond zelf model om haar eigen collectie aan te prijzen. Fotograaf van dienst was -net als bij de voorjaarcampagne- Steven Klein. Hij liet zich bij de shoot leiden door de sensualiteit van de ‘film noir’. De beelden zullen te zien zijn vanaf mei, wanneer wereldwijd ook de Madonna-collectie in de Dolce & Gabbana-winkels en de Sunglass Hut ligt. Een ‘MDG’-zonnebril kost tussen de 180 en 210 euro.

“We zijn hier zo blij mee”, aldus Stefano Gabbana aan Woman’s Wear Daily. “Het was een zeer constructieve ervaring voor ons. Madonna is erg nauwkeurig en professioneel, ze streeft naar perfectie in alles wat ze doet en dit vormde daar geen uitzondering op.”

Madonna lijkt wel besloten te hebben zich te lanceren in de modewereld, want ze tekende nog maar pas een contract voor het ontwerpen van een kinderkledinglijn. ‘Material Girl’, genoemd naar één van haar grootse hits, zal verkocht worden in 200 vestigingen van warenhuisketen Macy’s vanaf augustus 2010.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content