Dit zijn de 20 populairste mode- en beautymerken (bij Millennials)
We zijn halverwege november en dat betekent dat de eindejaarslijstjes beginnen binnen te sijpelen. Zo ook de Teen Vogue/Goldman Sachs Brand Affinity Index, een lijst met de mode- en beautymerken die het meeste impact maken op Millennials.
Ze onderzochten niet enkel hoeveel tieners en jongvolwassenen deze merken vaak kopen, maar ook hoe vaak ze aangeven dat ze deze merken graag zouden willen kopen en combineerde dat met Instagramdata en een ondervraging met een paar duizenden Amerikaanse tieners om te achterhalen wat op dit moment hip is.
Squad Goals ?? singer @manugavassi + friends in #forever21 (shop link in bio)
A photo posted by forever21 (@forever21) on
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Dit is de top 20:
- Forever 21
- Victoria’s Secret Pink
- Victoria’s Secret
- Nike
- Sephora
- M.A.C
- H&M
- Converse
- Urban Outfitters
- Target
- EOS
- Bath and Body Works
- Sephora Collection
- Urban Decay
- Vans
- Maybelline
- Louis Vuitton
- Steve Madden
- Marc Jacobs
- Free People
Vijf merken kwamen voor het eerst de grote top vijftig binnen: Adidas, Calvin Klein, Nars, Tiffany & Co. and Nasty Gal. Calvin Klein, dat dit jaar beroep deed op zowel Justin Bieber en Kendall Jenner en wiens najaarscampagne volledig gebaseerd is op sexting ziet de extra inzet dus vruchten afwerpen, en ook Adidas’ samenwerking met Kanye West heeft het sportlabel zeker geen windeieren gelegd. Merken die volgens deze index in 2016 nog meer zullen groeien bij Millennials zijn onder meer Topshop en Brandy Melville.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier