Diesel-schoen voor Adidas

Diesel herinterpreteerde enkele Adidasklassiekers.

Al in 1956 klopte Renault aan bij de juweliers van Van Cleef & Arpels om zijn destijds gloednieuwe Dauphine van een modern dashboard te voorzien. Ondertussen zijn de voorbeelden van al dan niet tijdelijke cobranding niet meer te overzien, denk maar aan de flirt van de horlogerie met automerken, of de kruisbestuiving tussen elektrofabrikanten en voedings- of drankenmerken.

Maar twee lifestylereuzen met een gelijkaardig aanbod, een vergelijkbaar imago en een minstens ten dele overlappende doelgroep? Die duiken minder gemakkelijk in hetzelfde bad. Een uitzondering zijn Adidas Originals en Diesel, die in 2008 al samenwerkten rond denim. Dit voorjaar vinden de twee elkaar opnieuw en nam het jeansmerk vijf klassiekers uit de Adidasstal (van 130 tot 190 euro) onder handen. De winkels van beide merken bieden vanaf deze week slechts tienduizend stuks aan wereldwijd, meer heeft een stunt niet nodig.

Wim Denolf

Info: 03 608 40 55.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content