Denimmerk Levi’s denkt aan de toekomst

Via een ambitieuze nieuwe campagne laat denimmerk Levi’s zien dat ze vooruit kunnen denken zonder hun verleden te vergeten. De campagne “This is a pair of Levi’s” omhelst onder meer een filmpje en een meer geraffineerde vrouwenlijn.

Vandaag is het niet alleen belangrijk wat je verkoopcijfers zijn; ook het verhaal achter je merk moet kloppen. Klanten zijn immers veel kritischer geworden en willen zichzelf herkennen in wat je als merk te vertellen hebt. Levi’s speelt daar perfect op in.

Vastberaden wereldverbeteraars
Al een tijdje laat Levi’s onder de titel Go Forth zien dat ze vooruit kunnen denken zonder hun verleden te vergeten. Ook dit jaar wil het merk meer dan eens de nadruk leggen op de jonge, ambitieuze mannen en vrouwen die deze wereld bevolken. Iedere ochtend kleden ze zich aan; barstensvol dromen en plannen, vastberaden van hun leven en de wereld een beter plaats te maken. Levi’s wil hen doen geloven in zichzelf en in de kleding die ze dragen. Een van de taglines is dan ook “Tailored for the Young and Hungry”.

“We willen niet gewoon denim produceren; we willen kleding ontwerpen die miljoenen mensen inspireert en de kracht geeft hun droom na te leven”, zegt Mary Alderete van Levi’s. “De achterliggende gedachte moet zijn: ik draag een Levi’s, dus alles is mogelijk.”

This is a pair of Levi’s
Als origineel denimmerk, opgericht in 1873 door Levi Strauss, had Levi’s al een behoorlijk sterke merkbeleving, maar de nieuwe campagne “This is a pair of Levi’s” gaat heel wat stappen verder. De rode draad achter de campagne wordt duidelijk via een filmpje, geregisseerd door Lance Acord, waarin we mensen zien die zich klaarmaken om de dag aan te pakken, terwijl ze heel de tijd het mantra “you are going to be great!” herhalen. Ze zijn klaar om hun droom na te jagen of gewoon de hordes van alledag te nemen en doen dat in Levi’s, omdat het merk hen kracht en tegelijkertijd comfort geeft.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."



Met een goedzittende jeans kan je immers nooit iets fout doen en afhankelijk van de styling is ze geschikt voor iedere situatie; of het nu een eerste optreden met je band is, je rijbewijs moet halen of je na de zomervakantie weer voor de klas moet staan. Na meer dan honderddertig jaar vakmanschap weet Levi’s hoe de perfecte jeans te creëren en dat beseffen de mensen in het filmpje. “Ik draag een jeans, ik draag een goede jeans, ik zie er goed uit en ik ga slagen!”

Verrassende concepten en verhalen
Toch speelt Levi’s met de nieuwe collectie niet op veilig; ze gaan voorwaarts. Naast de bekende en steeds verbeterde klassiekers zal het merk ook een meer geklede vrouwenlijn met jurken en topjes in onverwachte materialen als katoen en wol lanceren. “We wilden wat mensen denken te weten over Levi’s eens goed door elkaar schudden en aanvullen met verrassende concepten en verhalen”, zegt creatief directeur Len Peltier. “De campagne is ontworpen om een hele nieuwe generatie van pioniers te doen geloven in het merk Levi’s, net zoals wij in hen geloven”, vult Alderete aan.

Jonge mensen zijn de toekomst en de toekomst is heilig, dat maakte het merk zelf al duidelijk toen het de Water(KS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content