David LaChapelle maakt provocatieve campagne voor Happy Socks
Provocatief en sokken, twee woorden waarvan je dacht ze nooit in één zin te horen. Niets is minder waar, want de surrealistische fotograaf en regisseur David LaChapelle maakte een ophefmakende kortfilm voor het Zweedse sokkenmerk. Niet voor gevoelige kijkers.
Provocatief en sokken, twee woorden waarvan je dacht ze nooit in één zin te horen. Niets is minder waar, want de surrealistische fotograaf en regisseur David LaChapelle maakte een ophefmakende kortfilm voor het Zweedse sokkenmerk. Niet voor gevoelige kijkers.
Het Zweedse Happy Socks koos voor zijn laatste samenwerking de Amerikaanse modefotograaf David LaChapelle. Hij kreeg carte blanche en mocht om het even wat doen met de sokken. Iets wat bij de provocatieve LaChapelle niet zonder risico is.
‘We wilden met David LaChapelle werken omdat we echt van zijn kunst houden. Het inperken van zijn vrijheid zou bovendien ingaan tegen alles waar we bij Happy Socks in geloven’, aldus creatief directeur Viktor Tell. De campagne telt zowel een reeks foto’s als een provocatieve kortfilm. Deze laatste is bevreemdend en is getiteld ‘Exorsocks’, naar ‘The Exorcist’. En zoals de titel doet vermoeden is het geen filmpje voor gevoelige zieltjes. Wanneer het meisje de Happy Socks aantrekt, lijkt het meisje als het ware bezeten te zijn. En dat is niet zonder gevolgen. (AB)
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
David LaChapelle for Happy Socks from Happy Socks Official on Vimeo.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier