Christian Louboutin brengt exclusieve ‘Maleficent’-schoen op de markt

© Christian Louboutin Facebook

Tijdens de promotour van de film ‘Maleficent’ droeg hoofdrolspeelster Angelina Jolie opmerkelijke schoenen met een ‘gevaarlijke’ hak. Deze schoenen, exclusief ontworpen voor Angelina Jolie door Christian Louboutin, zullen binnenkort voor iedereen verkrijgbaar zijn voor iets meer dan duizend euro.

Tijdens de promotour van de film ‘Maleficent’ droeg hoofdrolspeelster Angelina Jolie opmerkelijke schoenen met een ‘gevaarlijke’ hak. Deze schoenen, exclusief ontworpen voor Angelina Jolie door Christian Louboutin, zullen binnenkort voor iedereen verkrijgbaar zijn voor iets meer dan duizend euro.

Het enthousiasme voor de schoenen van Angelina Jolie tijdens de promotour van ‘Maleficent’ was groot. De pers had dit opmerkelijke schoeisel meteen opgemerkt en gingen uitvissen waar deze schoen, met een hak in de vorm van een doorn, vandaan kwam. Al snel kwamen we te weten dat de hoge pump exclusief ontworpen werd voor Angelina door niemand minder dan de ‘koning van de stiletto’s’, namelijk Christian Louboutin. Bij het ontwerpen van de schoen, die de naam ‘Malangeli’ kreeg, werd hij geadviseerd door Angelina Jolie zelf.

Hak in de vorm van een doorn

Met deze schoen maakte Louboutin, die recent zijn eerste winkel opende op Belgische bodem, een subtiele verwijzing naar de film ‘Maleficent’, waarin het verhaal draait om boze heks ‘Maleficent’ uit het sprookje van Doornroosje. Dit door de hak om te vormen naar een doorn. Hij bracht deze speciale pump uit voor Angelina in de kleuren zwart (die ze in Parijs droeg), goud (Shanghai) en wit (Londen). De ontwerper bracht de schoenen ook uit in een rode kleur, maar daarmee werd Angelina nooit gezien.

Een schoen voor het goede doel

Het goede nieuws is nu dat Christian Louboutin de speciale schoen ook op de markt zal brengen. Dat wil zeggen dat ook de gewone sterveling nu de kans krijgt om deze exclusieve stiletto te dragen. Hoera! Louboutin zal de schoenen aanbieden voor iets meer dan duizend euro en ze worden enkel op vraag gemaakt via de flagshipstores in New York en Parijs. Bovendien zal de schoen enkel in het zwart en het rood beschikbaar zijn.

Hoewel duizend euro voor een paar schoenen absoluut niet niets is, laat Louboutin hier voor een stuk ook zijn groot hart zien. Zo gaat een deel van de winst van de verkoop van deze schoen naar SOS Kinderdorpen van Unicef, de grootste organisatie ter wereld die zich inzet voor weeskinderen. Bovendien is het ook een organisatie waar Angelina Jolie zich voor inzet. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content