Burberry zet in 2016 afzonderlijke lijnen stop

Jourdan Dunn en Naomi Campbell © .

Christopher Bailey verklaarde eerder al de seizoenen in de mode dood en rekent nu ook af met het onderscheid tussen Burberry Prorsum, London en Brit. Alle lijnen vallen vanaf 2016 onder dezelfde noemer, namelijk simpelweg Burberry.

Tot nu toe bestond het Britse modemerk Burberry uit drie afzonderlijke lijnen. Burberry Prorsum stond voor de catwalk collectie, Burberry London is de lijn met de iconische klassiekers en de casual kleding werd gecategoriseerd onder Burberry Brit.

Christopher Bailey, creative director en CEO van Burberry, maakt komaf met deze opdeling vanaf 2016. Hij gooit het roer om omdat het koopgedrag van de consument aan het veranderen is.

Meegaan met de tijd

‘De stijl van de klant is aan het fluctueren en dit heeft invloed op hun shopgedrag. Door alle drie de labels onder Ć©Ć©n naam te presenteren kunnen we meer consistente collecties maken.’ Ook de financiĆ«le kant van de zaak zal er wel iets mee te maken hebben. Het investeren in drie verschillende lijnen is immers een stevige investering. Marc Jacobs en Victoria Beckham gingen het Britse merk al voor door Marc by Marc Jacobs en Victoria Beckham Denim op te heffen.

Burberry kondigde ook aan om de Britse productie te beschermen en opent een nieuwe fabriek in Leeds die hun beroemde trenchcoat zal produceren. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content