Bladeren door veertig jaar Kenzo
Het Parijse modehuis Kenzo viert zijn veertigste verjaardag met een lijvige monografie. Het boek is gehuld in verscheidene covers en verwent Kenzo fans met posters en pop-ups.
Het Parijse modehuis Kenzo viert zijn veertigste verjaardag met een lijvige monografie. Het boek is gehuld in verscheidene covers en verwent Kenzo fans met posters en pop-ups.
Opgericht in 1970 door de Japanner Kenzo Takada, ontpopte het Parijse modehuis Kenzo zich tot een wereldspeler in het hedendaagse modelandschap. Vanaf 2003 nam Antonio Marras de artistieke leiding over. Het verjaardagsboek werpt een blik op de visuele dialoog tussen beide ontwerpers en neemt de lezer mee door de veertig jaar lange evolutie van het modelabel.
Onder meer schetsen, campagnebeelden en catwalkfoto’s luisteren de 304 pagina’s dikke monografie op. Daarbij komen ook nog posters, fold-outs en uiteraard een pop-up. Die driedimensionale uitklapconstructie was namelijk typerend voor de collectie-uitnodigingen van het modehuis.
De Kenzo monografie werd gepubliceerd door Rizzoli NY en is vanaf november beschikbaar in een deluxe versie (uitsluitend verkrijgbaar in de Kenzo flagship stores) en drie standaard versies met verschillende covers. Die laatste zijn te vinden in een selectie boekenwinkels.
“standaard” versie: 55 euro
“deluxe” versie: 140 euro
Vincent Fobelets
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier