Belg regisseert kortfilm voor campagne van jeansmerk Lee
Al enkele seizoenen kiest het Amerikaanse jeansmerk Lee voor de tagline ‘Move Your Lee’. Deze herfst staat beweging en dans opnieuw centraal. De Belg Arnaud Van Uyttenhove mocht de danskortfilm voor de najaarscampagne regisseren.
Al enkele seizoenen kiest het Amerikaanse jeansmerk Lee voor de tagline ‘Move Your Lee’. Deze herfst staat beweging en dans opnieuw centraal. De Belg Arnaud Van Uyttenhove mocht de danskortfilm voor de najaarscampagne regisseren.
Volgens Lee moet ‘je jeans perfect zitten, zo perfect dat je niets anders wil dan er in bewegen. Dansen, lopen, jezelf tot uiting brengen.’ De gloednieuwe Move Your Lee-campagne probeert dit gevoel over te brengen. Dansfilms als reclamecampagne voor jeansitems zijn blijkbaar erg hot, want ook Diesel lanceerde de nieuwe Jogg Jeans-lijn met een dansproject.
De fascinerende kortfilm is van de hand van de jonge Brusselaar Arnaud Van Uyttenhove. De film start met de geheimzinnige zin ‘Have you ever been hypnotised?’. De kortfilm is op zijn minst ‘speciaal’ te noemen: fragmenten van dansers die opzwepende moves uitvoeren, oude zwart-wit archiefbeelden en filosofisch aandoende filmshots. Zeker een kijkje waard. (AB)
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier