Antwerpse kunstenaar staat model voor nieuwe campagne Dior Homme

© Dior Homme

In de gloednieuwe campagne van Dior Homme figureert Rinus Van de Velde, bekend om zijn monumentale houtskooltekeningen, naast de bassist van de Britse band The XX en de zoon van de Franse acteur Alain Delon.

De nieuwe campagne kleurt erg Belgisch, zeker als je weet dat Kris Van Assche aan het hoofd staat van Dior Homme en de foto’s van de hand van Willy Vanderperre zijn. In een kort interview met De Standaard verklaart Rinus Van de Velde hoe ze bij hem terecht zijn gekomen voor de shoot. ‘Kris Van Assche kende blijkbaar mijn werk. De fotograaf en zijn man Olivier Rizzo, die ook de stilist was, volgen mij al een hele tijd.’ De keuze van Van Assche voor originele gezichten ontstond vanuit het gegeven dat ‘ieder van hen een verschillend aspect van Dior Homme belichamen’.

Het is niet de eerste keer dat de kunstenaar zelf model staat. Hij poseerde eerder al voor Ermenegildo Zegna en Paul Smith. Maar zelf vindt hij het niet erg om gefotografeerd te worden. ‘Het is een interessant experiment om de controle deels uit handen te geven. Als ik de foto’s nu bekijk, zie ik mezelf echt als een personage.’ Van de Velde omschrijft het vooral als een leuke bijverdienste. ‘Het geld dat ik hiervoor krijg, investeer ik opnieuw in mijn werk. Zo kan ik er bijvoorbeeld mijn assistent mee betalen. Dankzij opdrachten als deze hoef ik geen subsidiedossiers in te dienen. Handig.’ (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content