A.P.C. ontwerpt horloge in samenwerking met Carhartt

Jean Touitou van A.P.C. liet zich inspireren door een nummer van gitaarlegende Jimi Hendrix voor zijn samenwerking met Carhartt. De twee merken brengen samen een uurwerk uit dat de naam ‘If Six was Nine’ draagt.

Jean Touitou van A.P.C. liet zich inspireren door een nummer van gitaarlegende Jimi Hendrix voor zijn samenwerking met Carhartt. De twee merken brengen samen een uurwerk uit dat de naam ‘If Six was Nine’ draagt.
Hoewel Jean Touitou zich tijdens het werken niet kan concentreren wanneer er muziek speelt, kan muziek hem wel inspireren en ideeën geven voor zijn ontwerpen.

Het perfecte voorbeeld hiervan is het uurwerk dat hij in samenwerking met Carhartt op de markt bracht en de naam van een nummer van Jimi Hendrix kreeg: “If Six was Nine”. De cijfers van het uurwerk werden van plaats verwisseld zodat de zes op de plaats staat van de negen, de zeven op de plaats van de vier, enzovoort. Dit sluit aan bij het subversieve karakter van de Franse ontwerper: dingen zijn nooit helemaal wat ze lijken. Het doet hem plezier te denken dat men gedesoriënteerd kan raken bij het lezen van de tijd. Misschien niet zo handig, maar wel leuk en origineel.

Wanneer de drager het uurwerk omdraait, kan hij een blauwdruk ontdekken van Jean’s boot, de plaats waar hij samen met Arnaud Faeh (van Carhartt) brainstormde over hun laatste samenwerking.

De verkoopprijs van het uurwerk is 100 euro.

(LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content