Nicole Kidman nieuw gezicht van Jimmy Choo

© Reuters

Het luxe schoenenmerk strikt Oscarwinnares Nicole Kidman.

Voor de herfst/wintercampagne van 2013 strikt het luxe schoenenmerk Oscarwinnares Nicole Kidman. Sandra Choi, de nieuwe creatieve directrice van Jimmy Choo, koos Kidman zelf uit en heeft een grote bewondering voor de actrice. “Ik voel me zeer vereerd dat ik met haar mag samenwerken”, liet Choi weten in een persbericht. “Ze is een van de grootste actrices ter wereld en ze is perfect om de glamour van Jimmy Choo uit te beelden. Ze is ook heel subtiel en geraffineerd met een zekere trots en tegelijkertijd sterk, sensueel en elegant.” Het wordt de eerste campagne voor Jimmy Choo met Sandra Choi aan het hoofd. In februari 2013 werd ze hoofdontwerpster van Jimmy Choo nadat Simon Colloway het merk verliet. Ze is ook het nichtje van Jimmy Choo’s vrouw.

“Ik hou erg veel van mode en gebruik het vaak om me in te leven in een personage”, zegt Nicole Kidman. “De Jimmy Choo vrouw heeft veel mysterie en vrouwelijkheid en is tegelijkertijd heel complex.” De actrice werd vorige maand gefotografeerd door Mikael Jansson, die heel filmische beelden heeft gemaakt. De campagne wordt in augustus wereldwijd gelanceerd.

De 45-jarige Australische actrice was eerder al te zien in campagnes van Chanel nrĀ°5 en Omega. Nicole Kidman zal binnenkort te zien zijn in de film over het leven van Grace Kelly, ‘Grace de Monaco’, die eind dit jaar uitkomt. Bovendien zetelt ze ook in de jury van het filmfestival van Cannes, dat loopt van 15 tot 26 mei.

Jimmy Choo kiest normaal gezien voor bekende modellen zoals Raquel Zimmerman en Natascha Poly. Toch maakten ze ook in 2006 al een uitzondering door samen te werken met actrice Molly Sims en muzikant Quincy Jones. (AV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content