Nicola Formichetti creatief directeur bij Diesel

Hij wordt als creatief directeur aangesteld bij het merk en zal zowel de productie-, marketing- en communicatiesectie leiden.

Nog maar net vertrok Nicola Formichetti bij het Franse modehuis Thierry Mugler en hij is nu al aan het werk bij het Italiaanse label Diesel. Hij wordt als creatief directeur aangesteld bij het merk en zal zowel de productie-, marketing- en communicatiesectie leiden. De denimgigant zat als sinds eind 2011 zonder creatief directeur.

De Italiaans-Japanse Nicola Formichetti stopte enkele dagen geleden bij Thierry Mugler waar hij twee jaar actief was als creatief directeur. Het nieuws komt niet uit de lucht gevallen dat hij voor Diesel zal werken. De twee werden al samen gespot op de Parijse modeweken eerder dit jaar en Nicola zetelde op de eerste rij tijdens de show van Diesel Black Gold.

De oprichter van Diesel, Renzo Rosso, is enthousiast: “Ik heb eindelijk iemand ontmoet die zo gek is als mezelf. Nicola deelt mijn visie en ik vind het ongelofelijk inspirerend om met hem samen te werken. Het is zoals twee creatieve planeten die botsen voor het verzinnen van verse, gekke en krankzinnige ideeën. Met zijn hulp hoop ik meer regels te breken en Diesel tot een nieuwe hoogte brengen.”

Grote plannen

Formichetti heeft al meteen wilde plannen klaar. Zo wil hij het project ‘DIESELREBOOT’ lanceren. Via Tumblr zal hij een soort interactieve, creatieve gemeenschap oprichten vol jonge mensen die hem zullen helpen om nog iets groter op te bouwen voor Diesel. Je mag de eerste campagne van de jonge excentrieke Formichetti voor Diesel al in september van dit jaar verwachten. (JJ)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content