Net-a-porter lanceert webshop met enkel sportkleding

Vanaf 9 juli kunnen stijlvolle sportievelingen hun hartje ophalen op Net-a-sporter, de nieuwste pagina van fashion retailer Net-a-porter.

Vanaf 9 juli kunnen stijlvolle sportievelingen hun hartje ophalen op Net-a-sporter, de nieuwste pagina van fashion retailer Net-a-porter.

Na een rondvraag bij klanten, bleek dat er vraag is naar sportieve kledij die er ook nog eens stijlvol uitziet. Een actieve en gezonde levensstijl is hipper dan ooit en daar hoort natuurlijk ook bijhorende outfit bij.

‘Het idee van Net-a-sporter kwam er zes maanden geleden,’ vertelt directeur Alison Loehnis aan de Telegraph. De online retailer verdeelde al enkele sportmerken, zoals Nike en Adidas by Stella McCartney, maar wil nu inzetten op een uitgebreid aanbod. ‘We hebben heel wat research gedaan en ontdekten dat er een opkomende interesse is in fitnessgerelateerde dingen. Vrouwen wereldwijd worden meer en meer actief,’ aldus Loehnis.

Voor, tijdens en na de workout Net-a-porter plant om zowel luxueuze merken als goedkopere labels te verdelen via hun nieuwe webshop. Bovendien worden de collecties gekozen op basis van hun draagbaarheid in én buiten de sportzaal. Heel wat vrouwen dragen hun sportoutfit immers heel de dag door. Er wordt ook een categorie voorzien die ‘après sport’ heet. In deze categorie kunnen we kledingstukken vinden die sportief zijn, maar ook perfect gedragen kunnen worden naast het tennisveld of buiten de gym.

We kunnen ons verwachten aan 37 sportmerken bij de lancering. Net-a-sporter zal kleding voor elf verschillende categorieën sport in het aanbod hebben, waaronder tennis, golf, hardlopen, dans, zwemmen en surfen. Een aantal merken, waaronder SoulCycle en Zimmermann, hebben al capsulecollecties ontworpen voor de nieuwe webwinkel. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content