Modelabel Oilily gaat zichzelf heruitvinden

© Facebook Oilily

Vijf jaar na het faillissement van Oilily, krabbelt het modelabel uit Nederland opnieuw recht en stelt het een nieuwe zomercollectie voor.

Vijf jaar na het faillissement van Oilily, krabbelt het modelabel uit Nederland opnieuw recht en stelt het een nieuwe zomercollectie voor.

Iedereen is wel bekend met de kleurrijke bloemenprints van het Nederlandse modelabel Oilily. Ieder van ons heeft ooit wel een jurkje, handtas of parfum van dit label gehad. Vooral in de jaren negentig stond het Nederlandse merk, dat werd opgericht in Alkmaar in 1963, aan de top van hun roem, met fans als Madonna, Michael Jackson en The Rolling Stones. Maar vanaf de jaren 2000 ging het bergaf met het populaire merk en werd het in 2003 verkocht aan een buitenlands bedrijf. Niet veel later, in 2009, ging Oilily zelfs failliet. Familie van de oorspronkelijke eigenaars namen het bedrijf opnieuw over, zo kochten ze de merknaam, en proberen het label nu nieuw leven in te blazen.

Zomercollectie 2015

Vijf jaar na de overname lijkt Oilily de moeilijke periode inmiddels overwonnen te hebben. Dat schrijft het NRC. Zo presenteren ze een nieuwe collectie zomermode voor vrouwen, een collectie die zal worden uitgebracht in 2015. Met deze collectie willen ze ook echt uitpakken, zo staan ze onder meer op Show & Order in Berlijn en Modefabriek in Amsterdam, om toekomstige klanten te laten kennismaken met de nieuwe collectie. Bovendien wil het label ook sterk uitpakken naar vrouwen toe, omdat ze toch vaker met kindermode of kinderaccessoires worden geassocieerd.

Nieuwe wind in het bedrijf

Wat Oilily vooral probeert te doen is zichzelf te professionaliseren. Het is een familiebedrijf, maar ze trekken ook mensen aan van buiten hun familie om verder te professionaliseren. In totaal telt het bedrijf dertig werknemers, die zich vooral richten op het ontwerpen van de kledij en de marketing. De productie, distributie en administratie worden uitbesteed. Algemeen directeur is Van Kruisselberge, die zich laat bijstaan door een nieuwe creatieve directeur, Henk Goewie. Met deze veranderingen hoopt Oilily een nieuwe, positief verhaal te breien aan hun mooi geschiedenis. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content