De Britse retailer Marks & Spencer kan voor zijn herfst- en wintercollectie uitpakken met een lijstje gelegenheidsmodellen om u tegen te zeggen. Van Hollywoodactrice Helen Mirren tot 'Vogue US'-rechterhand Grace Coddington en zangeres Ellie Goulding.

De campagne, geshoot door de wereldberoemde fotografe Annie Leibovitz, werd vandaag met de wereld gedeeld. Naast Helen Mirren en Ellie Goulding sieren heel wat Britse coryfeeën de campagnefoto. Olympisch bokskampioene Nicola Adams, topmodel Karen Elson, zangeres Laura Mvula en CEO van de kinderrechtenorganisatie 'Save The Children' Jasmine Whitbread schitteren ook in de campagne.

De M&S-campagne telt 4 foto's telkens in een andere setting. Het eerste decor is een boot vlak voor de Tower Bridge in Londen, het tweede is gesitueerd op het Engelse platteland, de derde is een Londens kunstenaarsatelier en het vierde een typisch Brits landgoed.

Patrick Bousquet-Chavanne, de marketingverantwoordelijke bij M&S, verklaart de insteek van deze campagne als volgt in een interview met de Britse Vogue: 'We wilden met de nieuwe aanpak een duidelijk signaal geven. We willen tonen dat we zelfverzekerd de toekomst tegemoet zien.' De keuze voor een topfotografe als Annie Leibovitz past perfect in deze filosofie. 'Annie maakte met haar fotografie in het verleden al dikwijls deel uit van kantelpunten in de geschiedenis van merken. Daarom wilden we met deze samenwerking aangeven dat M&S klaar is voor een nieuw tijdperk', aldus Bousquet-Chavanne. (AB)

De Britse retailer Marks & Spencer kan voor zijn herfst- en wintercollectie uitpakken met een lijstje gelegenheidsmodellen om u tegen te zeggen. Van Hollywoodactrice Helen Mirren tot 'Vogue US'-rechterhand Grace Coddington en zangeres Ellie Goulding.De campagne, geshoot door de wereldberoemde fotografe Annie Leibovitz, werd vandaag met de wereld gedeeld. Naast Helen Mirren en Ellie Goulding sieren heel wat Britse coryfeeën de campagnefoto. Olympisch bokskampioene Nicola Adams, topmodel Karen Elson, zangeres Laura Mvula en CEO van de kinderrechtenorganisatie 'Save The Children' Jasmine Whitbread schitteren ook in de campagne.De M&S-campagne telt 4 foto's telkens in een andere setting. Het eerste decor is een boot vlak voor de Tower Bridge in Londen, het tweede is gesitueerd op het Engelse platteland, de derde is een Londens kunstenaarsatelier en het vierde een typisch Brits landgoed.Patrick Bousquet-Chavanne, de marketingverantwoordelijke bij M&S, verklaart de insteek van deze campagne als volgt in een interview met de Britse Vogue: 'We wilden met de nieuwe aanpak een duidelijk signaal geven. We willen tonen dat we zelfverzekerd de toekomst tegemoet zien.' De keuze voor een topfotografe als Annie Leibovitz past perfect in deze filosofie. 'Annie maakte met haar fotografie in het verleden al dikwijls deel uit van kantelpunten in de geschiedenis van merken. Daarom wilden we met deze samenwerking aangeven dat M&S klaar is voor een nieuw tijdperk', aldus Bousquet-Chavanne. (AB)