Louis Vuitton brengt ode aan Alma handtas

Zo’n 80 jaar na de creatie van de Alma handtas brengt het Franse luxemerk Louis Vuitton zijn nieuwe campagne uit die een eerbetoon brengt aan het iconische accessoire. De campagne heeft als slogan ‘Chic on the bridge’.

Zo’n 80 jaar na de creatie van de Alma handtas brengt het Franse luxemerk Louis Vuitton zijn nieuwe campagne uit die een eerbetoon brengt aan het iconische accessoire. De campagne heeft als slogan ‘Chic on the bridge’.

De Alma handtas van Louis Vuitton, die gecreëerd werd in 1934, is nog steeds het symbool van eeuwige elegantie à la Française. De handtas droeg al veel namen waaronder eerst Squire, vervolgens Champs-Elysées waarna hij later tot de Alma werd gedoopt zoals we hem vandaag kennen. Gaston-Louis Vuitton, de kleinzoon van de oprichter van het Franse merk, inspireerde zich op de Art Deco beweging in de jaren dertig om deze tas te ontwerpen.

Iconische brug

In de ‘Chic on the Bridge’ campagne, die werd gefotografeerd door Steven Klein, zie je vier topmodellen, Karlie Kloss, Daria Strokoud, Jac Jagaciak en Iris Strubegger, schitteren op een legendarische brug in wereldsteden zoals Parijs, New York en Shanghai.

In het romantisch Parijs dragen ze de Alma in het typisch blauwe Epi leder. In New York poseren de modellen op de Brooklyn Bridge met de gele Alma handtas. Terwijl in Shanghai een handtas met rood Monogram Vernis wordt voorgesteld, een link naar de typisch Chinese rode lak.

Vanaf mei 2013 verschijnt de gloednieuwe ‘Chic on the bridge’ campagne wereldwijd. (JJ)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content