Lindsay Lohan moet Ungaro verjongen

Frans modemerk Ungaro heeft de Amerikaanse actrice Lindsay Lohan aangesteld als artistiek adviseur. Ungaro wil op die manier weer een jong publiek aanspreken.

Frans modemerk Ungaro heeft de Amerikaanse actrice Lindsay Lohan aangesteld als “artistiek adviseur”. Haar rol bestaat erin de nieuwe hoofdontwerpster Estrella Archs, ideeƃ”n te geven. De eerste collectie waaraan Lohan meewerkt, wordt onthuld op 4 oktober.

“Lohan is een superconsument en superconsumenten hebben goede ideeƃ”n om bij te dragen aan de uitwerking van de collectie. Het merk krijgt een elektroshock”, aldus Mouni Moufarrige, topman bij Ungaro, dat intussen in handen is van een Amerikaans investeringsfonds.

Lohan staat bekend als een mode-en shoppingfreak. Maar de laatste twee jaar wordt haar creatieve imago overschaduwd door drank-en drugsproblemen. Moufarrige is echter niet ongerust over Lohan’s reputatie. “Ik ken maar weinig celebrity’s die -gezien de druk waaronder ze staan- niet bij een of andere controverse betrokken zijn”, zo zegt hij aan persagentschap Reuters. “Maar dat is niet erg. Mode wil graag controversieel zijn”.

Verjonging.
Sinds Emanuel Ungaro in 2005 het huis verliet, kende het een komen en gaan van ontwerpers. Ungaro heeft het de jongste jaren, net als andere klassieke modemerken, moeilijk om een jong publiek aan te trekken. En daar moet Lohan bij helpen. “Ik denk dat zij ons een nieuwe zichtbaarheid zal geven. Ik hoop dat deze aanwinst het merk zal verjongen. Ungaro is altijd fantastisch geweest. Maar zoals vele bekende labels is het samen met zijn designers oud geworden en heeft het een face lift nodig”, aldus Moufarrige.

Moufarrige durft trouwens wel vaker resoluut voor vernieuwing kiezen. Toen hij aan het hoofd stond van Chloe, verving hij Karl Lagerfeld door de toen amper 25-jaar oude Stella McCartney.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content