Midden juni raakte bekend dat het Amerikaanse ontwerpersteam Humberto Leon en Carol Lim na acht jaar een streep wilde trekken onder hun carrière bij Kenzo om zich te concentreren op hun eigen merk, Opening Ceremony. Het duo werd in 2011 aangesteld als creatief directeur en gaf het merk een duidelijk signatuur. Denk bijvoorbeeld aan de opvallende prints, de terugkerende tijger en de bekende grote ogen.

Bij Kenzo moesten ze niet lang zoeken naar een opvolger. De 44-jarige Portugees is acht jaar aan de slag geweest bij Lacoste, waar hij al meteen controverse veroorzaakte. Hij was namelijk de eerste ontwerper die het bekende krokodillen-logo achterwege durfde te laten. 'Niemand wil met tien krokodillenlogo's op zijn kleding rondlopen. Het imago van Lacoste is sterk genoeg om ook zonder krokodil herkenbaar te zijn', verklaarde hij. De sterk stijgende verkoopcijfers bewezen zijn gelijk. Daarvoor deed hij ervaring op bij Cerruti en Christophe Lemaire.

Kenzo, dat in de portefeuille zit van de luxegroep LVHM, werd in 1970 opgericht door de Japanse ontwerper Kenzo Takada. Van Baptista wordt verwacht dat hij het label een nieuwe impuls geeft en de jaarlijkse omzet van zo'n 400 miljoen euro verder doet stijgen.