Journalist neemt artistieke leiding Diesel

De Franse journalist Bruno Collin gaat voortaan de creatieve koers bij Diesel bepalen.

Na twintig jaar artistieke leiding van de Nederlander Wilbert Dass slaat de Italiaanse modegroep Diesel een nieuwe weg in. Voortaan zal de Franse modejournalist Bruno Collin er de creatieve koers bepalen. Collin heeft nog nooit kleren ontworpen.

Collin was al een aantal jaar actief als mode-en beautyjournalist -onder meer voor Elle– toen hij in 1999 het trendy magazine WAD oprichtte en er hoofdredacteur van werd. Ontwerpen heeft hij nog nooit gedaan en zal hij ook bij Diesel niet doen. Er wordt van hem enkel verwacht dat hij het honderdkoppige designteam gaat coachen en inspireren.

“Mijn rol zal er vooral een zijn van alchemist of orkestchef. De energie van het merk heeft enkel nieuwe inspiratiekanalen nodig”, aldus Collin.

“De modewereld is fundamenteel veranderd en dat vraagt ook een nieuwe creatief proces”, aldus Diesel-eigenaar Renzo Rosso over de verrassende keuze.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content