Net-a-Porter was haar eerste officiële retailer, Vogue pikte haar op en haar naam rolt over de lippen van heel wat mode-experts: Maggie Marilyn is jong en ambitieus en haar Nieuw-Zeelandse cool brengt haar op amper een jaar tijd waar andere merken jaren aan moeten timmeren. Naast haar talent, ambitie en duurzame aanpak kwam ze natuurlijk ook bij de juiste mensen terecht. Via familievrienden leerde ze Jo Knight kennen, die meteen geloofde in de kans van slagen van Maggie Marilyn en de job van Managing Director op zich nam.
...

'Om eerlijk te zijn heb ik er altijd van gedroomd om in de mode-industrie te werken. Ik wist al van jongs af aan dat ik mijn eigen modemerk wilde runnen, mijn eigen stem wilde ontwikkelen en de mogelijkheid wilde hebben om mijn artistieke expressie op de wereld los te laten.' 'Ik ben opgegroeid in een klein kuststadje en een groot deel van mijn kindertijd heb ik in de natuur doorgebracht. Ik heb altijd een grote appreciatie voor het milieu gehad en een verantwoordelijkheid gevoeld om er zorg voor te dragen. Maar ook de invloed van mijn vader heeft een grote invloed gehad op mijn beslissing om een duurzaam modemerk op te richten. Ik bracht heel wat tijd door op zijn job en zie zijn manier van werken als inspiratie. Zijn fantastische teamcultuur en sterke morele kompas zorgen ervoor dat hij iedereen in zijn toeleveringsketen met respect behandeld. Daar komt mijn drive en inspiratie om een ethisch en ecologisch merk op te richten vandaan.' 'Ik heb een passie voor mijn werk en wil de volledige toeleveringsketen kennen. We gebruiken biokatoen, natuurlijke verf en gerecycleerd polyester en zoeken naar de technieken in de fabriek die het minst overschot of afval creëren. Ieder seizoen streef ik ernaar om meer te leren over duurzaam ondernemen en om steeds minder negatieve impact te hebben op ons milieu.' 'Ik ben heel gelukkig met de fantastische gemeenschap van textielleveranciers en kledingmakers die samenwerken met Maggie Marilyn. Al onze kleding wordt gemaakt in Nieuw-Zeeland zelf, met uitzondering van het breigoed dat in Italië vervaardigd wordt. We hebben een zeer hechte band met onze makers en het is mijn hoop dat deze liefde en het familiegevoel doorschemert in onze kleding. Productie is nooit gemakkelijk, we zijn continu bezig met het oplossen van problemen, maar dankzij het juiste team en genoeg steun is de sky the limit.' 'Momenteel werken we aan een pagina op onze website waar consumenten meer te weten kunnen komen over ons productieproces en waar de volgende vragen beantwoord worden: Wie maakt onze kleren? Hoe worden ze gemaakt? We willen zo transparant mogelijk communiceren, dus stay tuned.' 'Ik geloof heel sterk in het concept dat mode inspiratie moet bieden en de beste versie van onszelf moet uitdragen. Het Maggie Marilyn meisje is een dromer, ze is een eindeloze optimist en gelooft dat alles mogelijk is. Ze is een loyale en liefdevolle vriendin, partner, zus of moeder. Ze vecht voor de underdog, schenkt aandacht aan de kleine dingen, danst in de regen en schijnt in het donker.' 'Inspiratie vind ik wanneer het stil en rustig is in mijn leven. Meestal vind ik die rust en sereniteit wanneer ik mijn ouderlijke huis bezoek. Het bevindt zich op de top van het noordelijke eiland in Nieuw-Zeeland. Dat is mijn geluksplek.' 'De tagline van mijn merk is 'liveable luxury'. Toen ik mijn modemerk opstartte, vond ik het heel belangrijk om een merk op te richten dat enerzijds heel mooi en stijlvol is en werkt met luxueuze stoffen, maar anderzijds ook niet té kostbaar aanvoelt. Ik wil dat mensen zonder aarzelen een Maggie Marilyn-stuk uit hun kast nemen, dag na dag, en van deze kledingstukken een reispartner in het leven maken.' 'Ik ben heel ambitieus en heb grote dromen voor Maggie Marilyn. Ik hoop mijn merk uit te breiden naar een heus lifestylelabel. Hou ons dus in de gaten, want dit is nog maar het begin!'