Ik ben Facetasm begonnen in 2007', vertelt Hiromichi Ochiai. 'Ik had acht jaar gewerkt voor een textielbedrijf met klanten als Comme des Garçons en Undercover. Ik heb daar veel geleerd. Ik kon zien hoe elke ontwerper een eigen manier van werken had.'
...

Ik ben Facetasm begonnen in 2007', vertelt Hiromichi Ochiai. 'Ik had acht jaar gewerkt voor een textielbedrijf met klanten als Comme des Garçons en Undercover. Ik heb daar veel geleerd. Ik kon zien hoe elke ontwerper een eigen manier van werken had.' 'Mijn mode heeft verschillende gezichten. Vandaar ook de naam: Facetasm. Ik maak tegelijk moeilijke mode en gemakkelijk draagbare hoody's. Ik zoek altijd een balans tussen wilde collectiestukken en toegankelijkere kleren. De collectiestukken horen te inspireren, maar zelf draag ik liever streetwear. In 2011 ben ik tijdens de Tokyo Fashion Week beginnen te showen, en vier jaar later werden we door Giorgio Armani uitgenodigd voor een defilé in zijn Teatro in Milaan. Sinds 2016 showen we in Parijs. Tijdens de mannenweek, al maken we kleren voor mannen én vrouwen. Parijs is altijd een droom van me geweest. Facetasm is geen ondergronds label. Maar we houden ons niet per se aan de regels. Ik denk dat we daarom veel aandacht krijgen in Parijs. 2016 was een belangrijk jaar. We zijn toen genomineerd voor de LVMH-Prize, en ik ben gevraagd om uniformen te ontwerpen voor de slotceremonie van de Olympische Spelen van Rio de Janeiro. Mijn collecties zijn voor iedereen bedoeld, maar voor die ceremonie moesten we dansers kleden en dat is toch nog iets anders. Ik heb de indruk dat steeds meer mensen Facetasm kennen. Ik wil graag onze internationale ontwikkeling verderzetten en meer samenwerkingen aangaan. De Verenigde Staten zijn voor ons een belangrijke markt. Nogal wat artiesten dragen mijn kleren: Justin Bieber, Kendrick Lamar. Dat is fijn, maar ik heb geen groot plan. Het belangrijkste is dat je geniet van het moment, met de mensen rondom je.' Facetasm en het Antwerpse streetwearwalhalla Vier brachten enkele weken geleden samen een capsulecollectie uit. Vijf stukken, waaronder een uniseks sweatshirt en T-shirt met een gothic geïnspireerd Antwerpen-logo op de rug en een gele smiley in New-Beattraditie.