In beeld: Fins label Marimekko in zee met Target

© -

Marimekko is al vanaf de jaren vijftig een grote speler op gebied van originele prints. Het bedrijf werd opgestart door Viljo Ratia, maar het was zijn vrouw, Armi Ratia, die samen met jonge artiesten zorgde voor de vernieuwende prints. Ze creëerden een totaal nieuwe reeks van stoffen met sterke kleuren, vrolijke patronen en duidelijke strepen. In 1958 stelden ze een nieuwe collectie voor tijdens de wereldbeurs van Brussel, waarna ze internationaal beroemd werden.

De collectie voor Target werd geïnspireerd door de vier seizoenen. Er worden meer dan 200 items geproduceerd voor de samenwerking. Van bikini’s tot fietsen en van jurken tot interieuritems, de collectie heeft voor elk wat wils. Wij schenken Marimekko en Target alvast een pluim voor hun mooie campagnebeelden, waarmee ze van diversiteit iets mainstream maken. Zoals het zou moeten zijn dus.

Meer beelden en info over de prijzen via Target.com. De webshop van Target verscheept naar België.

Bekijk de video van de samenwerking hier.

(LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content