Wat aan het gecombineerde brein van Hiroshi Fujiwara, Tinker Hatfield en Mark Parker ontspruit is altijd vooruitstrevend en samen hielden ze al de doopvont onder 32 nieuwe releases.

"We hebben allemaal een verschillende stijl en werkwijze, maar ik denk dat ons dat net sterker maakt", zei Mark Parker nog over hun samenwerking in een interview dat je hier kan herlezen. "Je kan ons ontwerpproces misschien nog wel het beste vergelijken met een jazz jamsessie - muzikanten die gaan rommelen en voortbouwen op elkaars ideeën."

Voor de eerste keer hebben Hiroshi, Tinker en Mark echter elk apart een model ontworpen dat perfect omschrijft wat hun bijdrage aan de HTM-denktank inhoudt.

Nike
© Nike

Hiroshi Fujiwara, de koning van de streetstyle weet als geen ander wat resoneert bij het Nike publiek (én bij de gewone man en vrouw in de straat) en dook in de archieven om de Nike heritage te combineren met de innovaties die Nike gebracht heeft tot waar het merk vandaag staat. Het resultaat? De Nike Air Max LD-Zero H - een schoen gebaseerd op de Nike Boston en de Air Max 2014. De blauwwitte colorway en het gebruik van nylon en suede zorgt ervoor dat de schoen ook in de lifestylesfeer blijft. Extra mooi? De H is ook verkrijgbaar in vrouwenmaten! (Waarom dit zo'n belangrijk nieuws is lees je hier)

Nike
© Nike

Tinker Hatfield heeft met zijn achtergrond in de architectuur een bijzondere neus voor de bouw van een schoen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij de Air Max 90 koos om die te voorzien van wat nieuwe technologie, zoals de sok van de Mercurail Superfly, waardoor de hele fit en ook het doel van zijn Air Max 90 Ultra Superfly T veranderd werd. Waar Hatfield zich in het verleden graag liet leiden door gekke kleurencombinaties koos hij nu voor een sobere colorway van rood,wit en blauw - de kleuren van de Verenigde Staten en Frankrijk, waar hij het meeste van zijn inspiratie vandaan haalt.

Nike
© Nike

Mark Parker, de CEO van Nike, beseft heel goed waar zijn bedrijf voor staat en wilde dat ook vertalen in zijn design voor Air Max Day. Zijn Air Max Ultra M is een knipoog naar de jaren tachtig, toen het bedrijf in een hogere versnelling schakelde, en een ode aan de klassieke snit en naad van de Nike sneaker in een modern jasje, zoals het gebruik van de jacquard. Parker liet zich daarnaast ook inspireren door de BW (de Big Window) omdat hij houdt van producten die duidelijk zijn in waar ze voor staan: een grote air window. Klare taal dus.

De HTM interpretaties voor Air Max Day zijn vanaf 24 maart verkrijgbaar via Nike.com, en op 26 maart via geselecteerde verdelers

Wat aan het gecombineerde brein van Hiroshi Fujiwara, Tinker Hatfield en Mark Parker ontspruit is altijd vooruitstrevend en samen hielden ze al de doopvont onder 32 nieuwe releases."We hebben allemaal een verschillende stijl en werkwijze, maar ik denk dat ons dat net sterker maakt", zei Mark Parker nog over hun samenwerking in een interview dat je hier kan herlezen. "Je kan ons ontwerpproces misschien nog wel het beste vergelijken met een jazz jamsessie - muzikanten die gaan rommelen en voortbouwen op elkaars ideeën."Voor de eerste keer hebben Hiroshi, Tinker en Mark echter elk apart een model ontworpen dat perfect omschrijft wat hun bijdrage aan de HTM-denktank inhoudt. Hiroshi Fujiwara, de koning van de streetstyle weet als geen ander wat resoneert bij het Nike publiek (én bij de gewone man en vrouw in de straat) en dook in de archieven om de Nike heritage te combineren met de innovaties die Nike gebracht heeft tot waar het merk vandaag staat. Het resultaat? De Nike Air Max LD-Zero H - een schoen gebaseerd op de Nike Boston en de Air Max 2014. De blauwwitte colorway en het gebruik van nylon en suede zorgt ervoor dat de schoen ook in de lifestylesfeer blijft. Extra mooi? De H is ook verkrijgbaar in vrouwenmaten! (Waarom dit zo'n belangrijk nieuws is lees je hier)Tinker Hatfield heeft met zijn achtergrond in de architectuur een bijzondere neus voor de bouw van een schoen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij de Air Max 90 koos om die te voorzien van wat nieuwe technologie, zoals de sok van de Mercurail Superfly, waardoor de hele fit en ook het doel van zijn Air Max 90 Ultra Superfly T veranderd werd. Waar Hatfield zich in het verleden graag liet leiden door gekke kleurencombinaties koos hij nu voor een sobere colorway van rood,wit en blauw - de kleuren van de Verenigde Staten en Frankrijk, waar hij het meeste van zijn inspiratie vandaan haalt. Mark Parker, de CEO van Nike, beseft heel goed waar zijn bedrijf voor staat en wilde dat ook vertalen in zijn design voor Air Max Day. Zijn Air Max Ultra M is een knipoog naar de jaren tachtig, toen het bedrijf in een hogere versnelling schakelde, en een ode aan de klassieke snit en naad van de Nike sneaker in een modern jasje, zoals het gebruik van de jacquard. Parker liet zich daarnaast ook inspireren door de BW (de Big Window) omdat hij houdt van producten die duidelijk zijn in waar ze voor staan: een grote air window. Klare taal dus.