Het Belgische uurwerk van de Guetta’s

“F*** Me I’m Famous”: zo luidt het “motto” dat de voorbije jaren niet alleen de danscompilaties van sterdj David Guetta sierde, maar ook t-shirts en accessoires.

Achter die laatste zit dan weer echtgenote Cathy Guetta: die zag al snel de lucratieve mogelijkheden achter de F*** Me I’m Famous-parties die het Franse duo organiseert in de Pacha-discotheek op Ibiza. Een hip partyconcept waarmee de Guetta’s ook in andere landen al enige tijd discotheken afschuimen.

Plastic horloge

Ice-Watch van zijn kant is het uurwerkenmerk van de Waalse ondernemer Jean-Pierre Lutgen, opgericht in december 2006. Zijn plastic kwartshorloges worden getekend in België en bij de assemblage in China voorzien van een Japans binnenwerk.

Ondertussen is Ice-Watch te verkrijgen in meer dan zestig landen en via zijn eigen webshop. De ruim 2000 verkooppunten wereldwijd rondden vorig jaar de kaap van één miljoen verkochte uurwerken. Een succes waarvoor beroemde klanten als Paris Hilton en The Black Eyed Peas mee verantwoordelijk zijn.

Promotie Dat Lutgen zelf het belang van beroemde ambassadeurs erkent, bewees hij in 2009: in de videoclip voor David Guetta’s One Love was toen een rood unisekshorloge te zien.

Deze zomer was opnieuw sprake van product placement toen David Guetta in de video voor Where Them Girls At een Ice-Watch droeg. Een belangrijke promotiewapen voor het Belgische merk, dat op die manier miljoenen jongeren over de ganse wereld kan bereiken.

F*** Me I’m Famous De samenwerking met de Guetta’s wordt nu nog intenser met de lancering van F*** Me I’m Famous-uurwerken. De zes verschillende modellen dragen allen de ironische slagzin, terwijl vier wijzerplaten ook speelse grafische elementen als lippen, palmbomen en headphones dragen.

Afhankelijk van het model zijn de kasten in verschillende afmetingen beschikbaar, van kleine damesuurwerken tot “big big size’-uitvoeringen.

Toekomst “Voorlopig overtreft de verkoop nog steeds onze stoutste verwachtingen, maar we moeten vooruitkijken”, vertelde commercieel directeur Marc Gosseau ons gisterenavond op de lancering in de Brusselse horecazaak Jeux d’Hiver.

“Uitvoeringen in nieuwe kleuren van het bekende basismodel alleen zullen niet volstaan om het merk nog groter te maken. Het is tijd geworden om stapsgewijs nieuwe kasten en wijzerplaten te introduceren, en daarbij is deze nieuwe collectie slechts een eerste stap.”

Indien uw jongste dweept met Franse dj’s: voor die doelgroep lanceert Ice-Watch twee aangepaste Guetta-modellen. Het motto van de collectie mocht daarop iets lieflijker klinken: “Love Me I’m Famous”.

Wim Denolf

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content