H&M lanceert Conscious Collection

H&M brengt opnieuw een ecologische collectie op de markt.

Voor de Zweedse retailgigant H&M is duurzame ontwikkeling meer dan zomaar een modewoord. Na de Garden Collection van vorig jaar brengt het bedrijf deze lente opnieuw een ecologische collectie op de markt. De Conscious Collection bestaat uit 96 stuks voor dames, heren en kinderen. De ontwerpers werkten vooral met duurzamere materialen zoals biologisch katoen, Tencel en gerecycleerd polyester.

Wit, in al haar schakeringen, vormt de rode draad doorheen de nieuwe collectie. “Deze typische lentekleur is de belangrijkste modetrend dit seizoen”, aldus Ann-Sofie Johansson, hoofd van de designafdeling bij H&M. “Wit creĆ«ert een romantisch gevoel in combinatie met kant en Broderie Anglaise, maar is ook de basis voor een sportieve, relaxte stijl en een stijlvolle, preppy look voor heren.”

De damescollectie omvat blouses, tunieken, een lange rok, shorts, tops, volant- en draperiejurken. Een witte blazer en een bandplooibroek zorgen voor een minimalistische look. Voor de preppy man is er het witte tweeknoopscolbert, kraagloze overhemden of t-shirts met prints en strepen. Volantjurken, tops, rokken en t-shirts komen terug in de kindercollectie.

Tobias Boets

Vanaf 14 april in de rekken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content