Gwen Stefani lanceert nieuw kledinglabel

© Reuters

Gwen Stefani kan alweer een job aan haar cv toevoegen. De zangeres heeft namelijk, in samenwerking met Michael Glasser, een nieuw kledinglabel opgericht. Het merk kreeg de naam DWP en focust zich op broeken die niet uit jeans worden vervaardigd. Dat schrijft WWD.

Gwen Stefani kan alweer een job aan haar cv toevoegen. De zangeres heeft namelijk, in samenwerking met Michael Glasser, een nieuw kledinglabel opgericht. Het merk kreeg de naam DWP en focust zich op broeken die niet uit jeans worden vervaardigd. Dat schrijft WWD.

DWP staat voor Design With Purpose en heeft als doel draagbare collecties op de markt te brengen, zonder terug te grijpen naar denim. Het was nochtans de bedoeling dat Gwen Stefani en Michael Glasser samen zouden werken aan een duurzame denimlijn, maar een gesprek met een insider bracht hen op een ander spoor.

Weg met denim Toen Michael Glasser, medeoprichter van denimlabel Seven For All Menkind, zijn plannen om een denimmerk op de markt te brengen uit de doeken deed tijdens de Coterie show, kreeg hij geen positieve respons. ‘Als je me weer een jeans voorstelt, ga ik je slaan,’ was de reactie van een koper van Neiman Marcus. In samenspraak met Gwen borg Glasser zijn idee op en kwam op de proppen met een nieuwe invalshoek.

Casual chic

Het merk DWP wil denim vermijden en een casual chic alternatief vormen voor de jeansdrager. Dat resulteert in een voorjaarscollectie bestaande uit 18 stuks met de focus op casual broeken die toch een chique uitstraling hebben. De broeken worden gemaakt van de stof Tencel en worden op dezelfde manier bewerkt als jeans. Om de drager van variatie te voorzien, kunnen de broeken op verschillende manieren gedragen worden. De pijpen kunnen, naar gelang de smaak van de drager, los of opgerold gedragen worden.

De broeken uit Tencel kregen de namen Gwen, Drew en Leah en imiteren de look van leder, zijde en denim. De invloed van No Doubt-zangeres Gwen Stefani is duidelijk zichtbaar in de camouflage- en slangenprints.

Naast broeken werden er ook enkele bovenstukken ontworpen door Glasser en Gwen Stefani. Ook deze werden gemaakt uit Tencel en geven de drager een casual look die toch luxueus oogt. ‘Het draait om stuks ontwerpen die super draagbaar zijn, maar ook erg cool,’ licht de zangeres toe.

Bezige bij

Gwen Stefani heeft niet stilgezeten. Ze heeft samenwerkingen met OPI en Burton achter de rug en is ook druk aan het werk voor haar eigen merken L.A.M.B en Harajuku Lovers. In 2014 lanceert de muzikante een cartoon voor Harajuku Lovers en een nieuwe geur voor L.A.M.B. Ook zal ze met dit laatstgenoemde merk haar pijlen richten op het web.

De stuks uit de collectie zullen variƫren in prijs van 80 dollar tot 130 dollar. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content