De Italiaanse modegroep Giorgio Armani heeft vorig jaar voor het eerst de kaap van twee miljard euro omzet gehaald. De groep deed daarmee 16 pct beter dan in 2011. De omzet steeg vorig jaar tot 2,091 miljard euro, aldus cijfers in de Italiaanse media.

Crisis? Niet wat luxemerk Armani betreft. Het Italiaanse modehuis doet het goed, heel goed zelfs, met een omzet die de kaap van twee miljard euro verpulverde.

Luxemerken kennen een grote afzetmarkt in kapitaalkrachtige Aziatische landen en dat was voor Armani niet anders: het merk kende de grootste groei in Azië (+29 pct). In China alleen al steeg de omzet 39 pct. Toch groeide Armani in alle regio's. Zelfs in Europa kon de modegroep ondanks de crisis de verkoop 11 pct opkrikken. (Belga/KS)

De Italiaanse modegroep Giorgio Armani heeft vorig jaar voor het eerst de kaap van twee miljard euro omzet gehaald. De groep deed daarmee 16 pct beter dan in 2011. De omzet steeg vorig jaar tot 2,091 miljard euro, aldus cijfers in de Italiaanse media. Crisis? Niet wat luxemerk Armani betreft. Het Italiaanse modehuis doet het goed, heel goed zelfs, met een omzet die de kaap van twee miljard euro verpulverde. Luxemerken kennen een grote afzetmarkt in kapitaalkrachtige Aziatische landen en dat was voor Armani niet anders: het merk kende de grootste groei in Azië (+29 pct). In China alleen al steeg de omzet 39 pct. Toch groeide Armani in alle regio's. Zelfs in Europa kon de modegroep ondanks de crisis de verkoop 11 pct opkrikken. (Belga/KS)