Zij is Koreaans-Amerikaans, hij is half Peruviaans-Amerikaans en half Chinees. Allebei zijn ze in de suburbs van Los Angeles opgegroeid en ze leerden elkaar kennen als eerstejaarsen aan de University of California Berkeley. "Ik ontmoette haar thuis bij een vriend", vertelt Leon. "Zij was al in pyjama, maar toen ik voorstelde om uit te gaan, trok ze een paar hoge hakken aan en gingen we zo de deur uit!" Dat was 23 jaar geleden en de twee zijn sindsdien onafscheidelijk. Na hun studie - economie voor h...

Zij is Koreaans-Amerikaans, hij is half Peruviaans-Amerikaans en half Chinees. Allebei zijn ze in de suburbs van Los Angeles opgegroeid en ze leerden elkaar kennen als eerstejaarsen aan de University of California Berkeley. "Ik ontmoette haar thuis bij een vriend", vertelt Leon. "Zij was al in pyjama, maar toen ik voorstelde om uit te gaan, trok ze een paar hoge hakken aan en gingen we zo de deur uit!" Dat was 23 jaar geleden en de twee zijn sindsdien onafscheidelijk. Na hun studie - economie voor haar en kunst voor hem - vonden ze werk in de bedrijfswereld, maar algauw beslisten ze om samen de oversteek naar New York te wagen. Twee jaar later openden ze daar hun eclectische winkel Opening Ceremony. Die wordt weleens de "Colette van de VS" genoemd, naar de befaamde conceptstore in Parijs, en heeft ondertussen filialen in LA en Tokio evenals een wereldwijde hipsteraanhang. Vandaag leven ze elk met hun gezin in Brooklyn, maar ze spenderen ook veel tijd in Parijs waar ze in 2011 bij Kenzo als creatief directeurs aan de slag gingen. Het duo heeft kennelijk een brede waaier aan interesses en parfum is daar zeker een van. "Toen we bij Kenzo aantraden, wilden we meteen kennismaken met de parfumafdeling en haar werkwijze", bevestigt Leon. "En we zijn blij dat de vernieuwing die we het merk hebben bijgebracht zich vandaag met Kenzo World ook in de parfumerie uit. Omdat parfum toegankelijker is dan mode, zullen nog meer mensen de Kenzowereld kunnen verkennen." De flacon is een gecondenseerde versie van hun leefwereld: de oogvorm is hun icoon terwijl de combinatie van rubber, melkglas en roze goud hun voorkeur voor mix and match weerspiegelt. Het parfum is een explosie van bloemen die weliswaar de clichés overstijgt. Op de verpakking is in braille de naam van het parfum (vanaf 30 ml: 60,50 euro) geschreven. Vanaf vandaag, 24 augustus, te bewonderen.(Door Delphine Stefens)