LFW: Burberry kiest voor seizoenoverschrijdende en genderneutrale mode

Burberry september 2016 show © Burberry

Het beroemde werk ‘Orlando’ van Virginia Woolf was de inspiratie voor de september 2016 (en dus niet SS17) collectie van Burberry. Die invloed zien we in de genderloze stuks uit de collectie. Verwijzingen naar Victoriaanse en militaire elementen lopen doorheen de vrouwen- en mannencollectie. Beide seksen krijgen verschillende looks die doen denken aan luxueuze pyjama’s. Comfortabel, relaxed en toch chique, de pyjamalook blijft populair omwille van deze gouden combinatie.

Net zoals enkele andere merken, waaronder Topshop en Tom Ford, introduceert Burberry het ‘see now, buy now’, of ‘straight to customer’, principe. Van zodra de modellen over de catwalk schreden, konden fans de collectie online beginnen aanschaffen. Door geen specifiek seizoen te verbinden aan de collectie, kan creatief directeur Christopher Bailey anticiperen op de kopers, die stuks zullen willen aanschaffen die ze onmiddellijk kunnen dragen, tijdens de frissere herfstmaanden.

Een nieuwe aanpak vroeg ook voor een nieuwe locatie. Burberry verhuisde de show van Kensington Gardens naar Makers House in Soho. Op deze locatie houdt Burberry van 21 tot 27 september, in samenwerking met The New Craftsmen, ook een expo rond Britse ambachtslui. Christopher Bailey’s liefde voor literatuur en muziek wordt er omgezet in lezingen en akoestische optredens.

Via deze weg kan je de collectie shoppen. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content