Eastpak en Raf Simons stellen collectie voor

In Parijs toonde Raf Simons het resultaat van een vierde samenwerking met Eastpak.

Voor de vierde keer op rij hebben urban lifestylemerk Eastpak en ontwerper Raf Simons een rugzakkencollectie ontworpen. Het resultaat werd voorgesteld tijdens de modeweek van Parijs.
Simons vertaalde zijn haute-couturetoets naar een functionele rugzakkencollectie, zowel in de catwalk- als in de retailcollectie.

Catwalkcollectie

Bij de catwalkcollectie zien we rugzakken in zijdeachtige jacquardstoffen met glanzende boorden en geborduurde logo’s waardoor er instant een luxueuze look-and-feel wordt gecreëerd.

Er werd gebruik gemaakt van innovatieve fabricagetechnieken zoals onzichtbare boorden en verborgen stiksels die samen een discreet en harmonieus spel van patronen, vormen en kleuren creëren.

Retailcollectie De retailcollectie is beschikbaar vanaf juni en omvat dezelfde stijlen en productietechnieken als de catwalkcollectie. Hier worden echter de originele stoffen en versieringen van Simons gecombineerd met de Eastpak materialen in een beperkte selectie kleuren: purper, marineblauw, zwart/zilver gestreept en bruin/marineblauw gestreept.

“Vijf jaar na de eerste beperkte collectie en twee bijzonder succesvolle samenwerkingen voor de retail, was het een hele eer dat Raf ons opnieuw contacteerde om samen te werken aan dit project. Het wederzijds begrip en respect tussen beide teams heeft opnieuw gezorgd voor een verbluffende collectie: een project waar twee verschillende werelden samenkomen, die zowel de consumenten van de catwalk als uit de stad samenbrengen”, zegt Toon Kympers, VP Product & Merchandising bij Eastpak.

Voor meer informatie en een volledige lijst met groothandelaars, kan u terecht op de website van Eastpak. (RDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content