De meeste modemerken communiceren niet transparant genoeg

Wie maakt onze kleren? Het blijft een vraag voor de consument, maar blijkbaar in veel gevallen ook voor de modemerken zelf. De non-profitorganisatie Fashion Revolution stelde opnieuw een Fashion Transparancy Index samen waaruit blijkt dat merken niet transparant genoeg zijn over hun toeleveringsketen.

Duurzame kleding shoppen in Vlaanderen: in kaart gebracht

Het is niet altijd simpel om door de bomen het bos te blijven zien. Duurzame mode shoppen in Vlaanderen is mogelijk, maar je moet weten waar je moet zijn. Wij helpen fans van eerlijke en ecologische mode graag op weg met deze kaart vol duurzame shopadresjes.

Innovatie in de mode: Op weg naar een duurzame mode-industrie

De mode-industrie is verre van duurzaam. Voor ontwerpers valt er dan ook veel winst te behalen. Technologie kan helpen afrekenen met het 'geitenwollensokkenimago' van duurzame mode. Want een innovatief verhaal maakt een product cool, of beter nog, de nieuwe standaard.