Condé Nast opent deuren van eigen modeschool

© Condé Nast Website

In Londen opent het Condé Nast College of Fashion and Design de deuren. Condé Nast is de uitgever van verschillende modebladen waaronder Vogue, Vanity Fair en GQ.

De beroemde Vogue-uitgeverij heeft een eigen hogeschool geopend waar studenten journalistiek en marketing terecht kunnen om de mode-industrie beter te leren kennen. Studenten kunnen kiezen voor een korte of lange opleiding om zo een certificaat of een diploma te kunnen behalen. Vandaag is de korte opleiding van start gegaan voor 45 studenten die uit 23 verschillende landen komen. Over tien weken zullen zij hopelijk een Vogue-certificaat in handen houden. De jaaropleiding start in oktober 2013 en leidt tot het Vogue Fashion Foundation diploma.

Les van vakmensen
“We zijn opgetogen om onze eerste studenten te kunnen ontvangen en om de volgende generatie modetalenten klaar te stomen”, zegt Nicholas Coleridge, de directeur van Condé Nast tegen The Telegraph.

De studenten zullen les krijgen van ervaringsdeskundigen, uitgekozen door Suzy Forbes, de voormalige adjunct-hoofdredactrice van de Britse Vogue. De lessen zijn vooral gebaseerd op het werk in de praktijk en niet zozeer op zuivere theorie. “Onze cursussen bieden een exclusieve toegang tot deze moeilijk bereikbare sector”, zegt Forbes tegen de Britse Vogue. “Onze studenten zullen de school verlaten met een goed inzicht in de mode-industrie.”

Unieke ligging

Het schoolgebouw is ontworpen door het architectenbureau Feilden Clegg Bradley Studios en is gelegen op Greek Street in het hartje van de Londense Soho wijk. Bovendien ligt de school op wandelafstand van het Vogue huis, het hoofdkwartier van Condé Nast.

De school neemt jaarlijks zo een 300 studenten aan. Het inschrijvingsgeld bedraagt ongeveer 8.000 euro om het Vogue-certificaat te halen en 25.000 euro voor een jaaropleiding om het Vogue Fashion Foundation Diploma te behalen. (AV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content