Burberry-trench krijgt eigen site

Burberry lanceert een sociale netwerksite die helemaal draait om zijn iconische kledingstuk.

Het Britse luxemerk Burberry is trots op zijn trench coat. De in 1914 door Thomas Burberry ontworpen jas is tot op vandaag nog altijd een van de best verkopende kledingstukken van het modehuis. Maar wat extra aandacht kan geen kwaad. Daarom lanceert Burberry de sociale netwerksite Artofthetrench.com, die helemaal draait om het iconische Britse kledingstuk. Burberry ging daarvoor een samenwerking aan met Facebook.

Het principe lijkt dan ook wat op een facebookpagina. Mensen kunnen lid worden en zo verhalen en beelden uitwisselen over hun Burberry-jas. Voor de lancering vroeg Christopher Bailey, creatief directeur van Burberry, fotograaf Scott Schuman een reeks foto’s te maken van mensen met trench coat in de straten van Londen, Milaan, New York, Parijs, Berlijn, Sao Paulo en VenetiĆ«. Schuman is de man achter de bekende modeblog The Sartorialist. De bezoekers kunnen de foto’s becommentariĆ«ren, hun favoriet uitkiezen en ze delen via Facebook of Twitter. Wie wil, kan ook zijn eigen foto’s opladen. Burberry selecteert de beste en publiceert ze op de site.

Burberry is hiermee een van de vele merken die een beroep doen op sociale netwerksites om aan promotie te doen en interactie te creƫren met de consumenten. Zo runt het Britse merk voor babyspullen Mothercare zijn eigen sociale netwerksite gurgle.com, net als de modegroep ASOS met ASOS Life. Ook Marks & Spencer is aanwezig op de belangrijkste sociale netwerksites en telt alleen al op zijn facebookpagina 80.000 fans.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content