Bevestigd! Maison Martin Margiela voor H&M

De geruchten dat H&M en Maison Martin Margiela de handen in elkaar zouden slaan zijn bevestigd.

Update: H&M heeft de geruchten over een samenwerking met Maison Martin Margiela bevestigd. 15 november wordt de collectie mannen- en vrouwenkledij en accessoires in de winkelrekken verwacht.

“Maison Martin Margiela is één van de meest toonaangevende en invloedrijke modehuizen van de afgelopen drie decennia”, zegt Margareta van den Bosch, creatief adviseur bij H&M. “Ik ben laaiend enthousiast over deze intensieve samenwerking. Modeliefhebbers over de gehele wereld krijgen nu de kans om de bijzondere ontwerpen van MMM te dragen. Onze samenwerking is een fantastische en gedenkwaardige gebeurtenis in de modewereld.”

Ook bij Maison Martin Margiela zijn ze enthousiast. “We zijn heel blij dat we onze ontwerpen samen met H&M kunnen presenteren en een nieuwe interpretatie van onze visie naar buiten kunnen brengen. De democratie van onze mode is altijd de kern geweest van onze creativiteit. De samenwerking met H&M stelt ons in staat deze missie een nieuwe impuls te geven. We gaan de contrasterende universums van de twee modehuizen samenbrengen op een manier die iedereen zal verrassen”, klinkt het bij het modehuis.

Women’s Wear Daily was de eerste die om te melden dat Maison Martin Margiela het volgende modehuis in rij is om een collectie te ontwerpen voor de Zweedse kledingketen H&M. Het gerucht werd nog niet officieel bevestigd, tot vandaag dus. Eerder ging H&M al de samenwerking aan met onder meer Karl Lagerfeld, Viktor & Rolf, Stella McCartney, Jimmy Choo, Comme des Garçons en Lanvin.

Het zevende lid van de Antwerpse Zes
Maison Martin Margiela werd opgericht door de gelijknamige Belgische designer. Martin Margiela wordt beschouwd als het zevende lid van de ‘Antwerpse Zes’, de welbekende groep ontwerpers die België op de internationale modekaart zetten. Nadat hij ervaring had opgedaan als ontwerpassistent bij Jean Paul Gaultier, richtte hij in 1988 zijn eigen modehuis op. Maison Martin Margiela gaat prat op haar mysterieuze identiteit. De verschillende lijnen van het huis krijgen simpelweg een nummer mee dat op het karakteriserende witte rechthoekige label prijkt. In het volledig witte decor van de verschillende winkels wereldwijd dragen de verkopers een witte laboratoriumjas. In 2009 trok Margiela zijn handen af van het label dat ondertussen verkocht was aan Renzo Rosso.

Vuilniszakken als kledij en autogordels als accessoireHet resultaat van de H&M-collectie zal in elk geval interessant te noemen zijn. De collecties van modehuis Martin Margiela zijn steevast baanbrekend en conceptueel. Kledij gemaakt van vuilzakken of een autogordel als accessoire zijn geen rariteiten op de catwalk van het modehuis. Benieuwd wat ze bij MMM in petto hebben voor H&M. (JK/KS)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content