Benetton laat wereldleiders zoenen

Met zijn nieuwe wereldwijde communicatiecampagne nodigt United Colors of Benetton de wereldbevolking en zijn leiders uit om te strijden tegen de `haatcultuur’.

Met zijn nieuwe wereldwijde communicatiecampagne nodigt United Colors of Benetton de wereldbevolking en zijn leiders uit om te strijden tegen de `haatcultuur’.

Deze wereldwijde communicatiecampagne is het eerste initiatief van de UNHATE Foundation, een door Benetton opgerichte stichting die streeft naar een cultuur van tolerantie. De Italiaanse kledingfabrikant creëerde deze campagne om het contrast binnen de heersende haatcultuur te benadrukken en de samenwerking tussen verschillende volkeren, godsdiensten en culturen te bevorderen.

Symbool van de liefde

Centraal in de campagne staat de kus, het meest universele symbool van de liefde. Dit symbool wordt in actie omgezet door de grote politieke en religieuze leiders van de wereld: Barack Obama en de Chinese leider Hu Jintao, paus Benedictus XVI en imam Ahmed Mohamed el-Tayeb, de Palestijnse president Mahmoud Abbas en de Israëlische premier Benjamin Netanyahu.

De nieuwe campagne werd gepresenteerd door Alessandro Benetton, Executive Deputy Chairman van de Benetton groep, op woensdag 16 november in Parijs. (VF)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content