Belgische ontwerpers nemen oren Mickey Mouse onder handen

Dertien Belgische ontwerpers namen de beroemde oren onder handen voor het goede doel.

Hoe zouden de oren van Mickey Mouse eruit zien als beroemdheden uit de showwereld, de sport en de mode er hun talent op zouden loslaten? Disneyland Parijs stapte met de uitdaging naar een honderdtal Europese sterren en ontwerpers.

In BelgiÔklopte Disneyland aan bij grote namen uit de mode. Véronique Branquinho, Isabelle de Borchgrave, Sofie D’Hoore, Fabienne Delvigne, Mademoiselle Jean, Elvis Pompilio, Johanne Riss, Romy Smits, Olivier Strelli, Tim Van Steenbergen, Edouard Vermeulen (Natan), Didier Vervaeren (Delvaux) en Christian Wijnants waren bereid mee te werken. Vertrekkend van een kapje of een hoofdband met twee plastic schijven hebben ze de beroemde oren omgetoverd tot kunstige hoofddeksels en unieke objecten: extravagant of minimalistisch, harig of heel braaf, weelderig, elegant, grappig en kleurig.

Het hele initiatief is bestemd voor het goede doel. Want de hoofddeksels worden geveild en de opbrengst gaat naar de vzw Smiles, die met HIV besmette kinderen steunt. De vereniging werd in 1999 gesticht met als doel tegemoet te komen aan de behoeften waarin de openbare financiering niet kan voorzien, en de met HIV besmette kinderen van de pediatrische dienst van het Sint-Pietersziekenhuis in Brussel een optimale begeleiding te geven.

De Belgische en Europese creaties zullen op 28 maart worden gepresenteerd bij de lancering van het “Magische Jaar van Mickey” in Disneyland Resort Parijs. Van 6 tot 18 april zijn de oren van de Belgische designers in Brussel te zien bij Francis Ferent aan de Louizalaan 60. Tijdens de zomervakantie (van 27 juli tot 9 augustus) in de nieuwe ruimte van het merk in Knokke-het-Zoute (Kustlaan 66-68).

De veiling vindt na de vakantie plaats.

Ann Heylens.

Info:www.mickeyears.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content